keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Työkavereiden merkitys


Kuukausi vielä, ennen kun mun nykyinen työsuhde päättyy. Oon ollu nyt vuoden ja pari kuukautta nykyisessä työssäni työnsuunnittelijana, mutta kesäkuun jälkeen määräaikainen työsuhteeni päättyy. Vielä mulla ei oo uutta työpaikkaa, mutta se ei juuri stressaa. Nykyisessä työssä parasta on ollu ehdottomasti työkaverit, joilla on kyllä ollut todella iso merkitys siihen, miten oon viihtynyt ja jaksanut täällä.


 
Mekko - New Yorker (Bulgaria)
Pitsineulehuitula - H&M
Kengät - Halpa-Halli
Laukku - F&F (Praha)
 
 
Tällä hetkellä valtaosa mun työkavereista on naisia, jotka on todella eri ikäisiä ja erilaisissa elämänvaiheissa. Ensimmäisen vuoden jaoin työhuoneen ja työtehtävät työparin kanssa, mutta nyt pari kuukautta oon puurtanut yksin omassa huoneessa. Työparin kanssa työskentely oli paljon hauskempaa varsinkin, kun työpariksi sattui niin hyvä tyyppi. Onneks meidän ryhmässä on ihan huippuja tyyppejä, eikä mun ja esimerkiksi lähellä eläkeikää olevien ikäeroa kyllä juurikaan tule ajateltua, vaan mut on otettu nuorena ja tuoreena työntekijänä hyvin mukaan porukkaan. Hyvänä esimerkkinä tästä on vaikkapa se, että pikkujouluissa mentiin mun työparin kanssa istumaan sellaiseen pöytään, jossa istuvilla valtaosalla oli mun ikäisiä tai vanhempia lapsia. :D Koen erittäin tärkeeks sen, ettei kukaan pidä itseään muita parempana pidemmän työsuhteensa takia, vaan myös uusia työntekijöitä pidetään samanarvoisina ja heidät otetaan lämmöllä mukaan porukkaan.
 
Oman ryhmän lisäks on muodostunu parikin pienempää porukkaa, joissa vietetään aikaa esimerkiksi tauoilla. Nämä porukat koostuvat pääasiassa meistä nuoremmista, maksimissaan pari vuotta talossa olleista työntekijöistä. Varsinkin kaikki nämä ihmiset on sellasia, joiden kanssa voi jutella melkeinpä mistä vaan ja joilta voisin myös mennä kysymään mitä vaan töihin liittyvää. Melkein suoraan opiskelemasta, perinteistä työpaikkaa tiiviimmästä opiskelijaporukasta tänne tulleena mulle on ollut tärkeetä, että töistä löytyy porukka, joiden kanssa höpöttää muistakin kuin työjutuista ja joilta avun kysymiseen on todella matala kynnys. Onneks täältäkin on niitä ihmisiä löytynyt!
 
Millaisia ikimuistoisimmat työkaverisi olivat?
 
Kuvaus: Henri Mutanen
Kuvien jälkikäsittely: minä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti